Stories of Mamundicae
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


In deze magische wereld leven allerlei soorten wezens, nog niet ontdekt door de moderne mens. Maar onontdekt willen we blijven en in vrede kunnen leven. De meesten althans... Wat is jouw verhaal?
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Enquête
Dit wil ik graag als een volgende Storyline:
Monsterhunting
Hoe zit het precies met technologie hier? I_vote_lcap86%Hoe zit het precies met technologie hier? I_vote_rcap
 86% [ 6 ]
Zandstormen op Sandy Desert Island
Hoe zit het precies met technologie hier? I_vote_lcap0%Hoe zit het precies met technologie hier? I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Rellen Black Market
Hoe zit het precies met technologie hier? I_vote_lcap0%Hoe zit het precies met technologie hier? I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Sunset Volcano barst uit
Hoe zit het precies met technologie hier? I_vote_lcap0%Hoe zit het precies met technologie hier? I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Mysterieuze verdwijningen naar the Dreamworld
Hoe zit het precies met technologie hier? I_vote_lcap14%Hoe zit het precies met technologie hier? I_vote_rcap
 14% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 7
Storyline Stuff
mei 2024
madiwodovrzazo
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
KalenderKalender

 

 Hoe zit het precies met technologie hier?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Corin Darbon

Corin Darbon


Aantal berichten : 11
Experience points : 5
Registratiedatum : 10-03-16

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
Hoe zit het precies met technologie hier? Left_bar_bleue1/999Hoe zit het precies met technologie hier? Empty_bar_bleue  (1/999)

Hoe zit het precies met technologie hier? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe zit het precies met technologie hier?   Hoe zit het precies met technologie hier? I_icon_minitimedo 10 maa 2016, 20:03

Ik kreeg aanvankelijk de indruk dat deze RPG een beetje het midden hield tussen medieval fantasy en steampunk, waar ik m'n character ook enigszins op heb gebaseerd (warrior-type, topic is bijna af), maar toen zag ik eigenlijk de foto's voor het mensen-deel en dat ergens vliegtuigen werden genoemd.
Dus mijn vraag is: hoe logisch/zinvol is het dan nog om een ridder type character te hebben? Zijn er vuurwapens? If so; zijn dat moderne vuurwapens, of meer iets in de richting van een soort flintlocks? Is het logisch voor een character om een harnas te hebben?
Terug naar boven Ga naar beneden
Goddess of the Water
Admin
Goddess of the Water


Aantal berichten : 199
Experience points : 591
Registratiedatum : 14-12-14
Leeftijd : 23
Woonplaats : Watertempel

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
Hoe zit het precies met technologie hier? Left_bar_bleue1000/999Hoe zit het precies met technologie hier? Empty_bar_bleue  (1000/999)

Hoe zit het precies met technologie hier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zit het precies met technologie hier?   Hoe zit het precies met technologie hier? I_icon_minitimedo 10 maa 2016, 20:19

Deze wereld draait niet zozeer om steampunk, je moet het eigenlijk zien als de wereld waarin we (helaas) echt zitten, met een fantasywereld daarnaast, waar de gewone mens niets vanaf weet. De mensen gebruiken dus gewoon vliegtuigen, auto's, computers, smartphones en alles wat we hebben, terwijl de Mamundicaeanen het liever simpel houden op hun eigen advanced manieren, dus in plaats van milieuvervuilende, kerosinevretende vliegtuigen gaan ze per draak.
Riddertype characters zijn in de 'mensenwereld' niet echt handig, want zoals je misschien wel weet, wordt je dan vrij raar aangekeken (kijk naar cosplayers).
De Mamundicaeanen aan de andere kant vinden de baan als Knight zeer respectvol en het is een eer om erbij te mogen.
Ook zijn er wel vuurwapens, maar zoals bijna alle advanced stuff worden die vooral in de Modern Land en de mensenwereld gebruikt.
Mamundicaeanen zijn eigenlijk gewoon old fashioned op hun eigen manier. Ze gebruiken gewone wapens, liever geen vuurwapens (over het algemeen natuurlijk, dat verschilt van character tot character) en eigenlijk lachen ze de onwetende mensheid een beetje uit. Het is namelijk niet zo dat ze geen technologie hebben, maar wat ze hebben is veel meer hightech, maar ook weer niet scifi.

Ik hoop dat ik zo je vraag een beetje heb kunnen beantwoorden, en als je nog meer vragen hebt kun je ze gewoon stellen, natuurlijk ^_^
Terug naar boven Ga naar beneden
https://mamundicae.actieforum.com
Corin Darbon

Corin Darbon


Aantal berichten : 11
Experience points : 5
Registratiedatum : 10-03-16

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
Hoe zit het precies met technologie hier? Left_bar_bleue1/999Hoe zit het precies met technologie hier? Empty_bar_bleue  (1/999)

Hoe zit het precies met technologie hier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zit het precies met technologie hier?   Hoe zit het precies met technologie hier? I_icon_minitimedo 10 maa 2016, 20:22

Dus, in principe zou een knight kunnen, mits hij tussen de Mamundicaeanen leeft?
Terug naar boven Ga naar beneden
Corin Darbon

Corin Darbon


Aantal berichten : 11
Experience points : 5
Registratiedatum : 10-03-16

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
Hoe zit het precies met technologie hier? Left_bar_bleue1/999Hoe zit het precies met technologie hier? Empty_bar_bleue  (1/999)

Hoe zit het precies met technologie hier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zit het precies met technologie hier?   Hoe zit het precies met technologie hier? I_icon_minitimedo 10 maa 2016, 20:32

Hmm, ik denk dat ik hem om ga gooien tot elf, maakt het net even wat makkelijker :')
Terug naar boven Ga naar beneden
Goddess of the Water
Admin
Goddess of the Water


Aantal berichten : 199
Experience points : 591
Registratiedatum : 14-12-14
Leeftijd : 23
Woonplaats : Watertempel

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
Hoe zit het precies met technologie hier? Left_bar_bleue1000/999Hoe zit het precies met technologie hier? Empty_bar_bleue  (1000/999)

Hoe zit het precies met technologie hier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zit het precies met technologie hier?   Hoe zit het precies met technologie hier? I_icon_minitimedo 10 maa 2016, 20:38

Veel succes, en alvast veel plezier op het forum Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
https://mamundicae.actieforum.com
Corin Darbon

Corin Darbon


Aantal berichten : 11
Experience points : 5
Registratiedatum : 10-03-16

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
Hoe zit het precies met technologie hier? Left_bar_bleue1/999Hoe zit het precies met technologie hier? Empty_bar_bleue  (1/999)

Hoe zit het precies met technologie hier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zit het precies met technologie hier?   Hoe zit het precies met technologie hier? I_icon_minitimedo 10 maa 2016, 20:40

Thanks.

Moet een character trouwens nog goed worden gekeurd, of kan ik, als ik mijn profiel en alles op orde heb gewoon aan de slag?
Terug naar boven Ga naar beneden
Goddess of the Water
Admin
Goddess of the Water


Aantal berichten : 199
Experience points : 591
Registratiedatum : 14-12-14
Leeftijd : 23
Woonplaats : Watertempel

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
Hoe zit het precies met technologie hier? Left_bar_bleue1000/999Hoe zit het precies met technologie hier? Empty_bar_bleue  (1000/999)

Hoe zit het precies met technologie hier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zit het precies met technologie hier?   Hoe zit het precies met technologie hier? I_icon_minitimedo 10 maa 2016, 20:42

De enige keuring die het moet doorstaan is je eigen keuring, als je je voor de rest aan de regels houdt en je character sheet activeert zodat je informatie overal waar je post bij de hand is en ik je exp. level bij kan houden, is het prima ^_^
Terug naar boven Ga naar beneden
https://mamundicae.actieforum.com
Corin Darbon

Corin Darbon


Aantal berichten : 11
Experience points : 5
Registratiedatum : 10-03-16

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
Hoe zit het precies met technologie hier? Left_bar_bleue1/999Hoe zit het precies met technologie hier? Empty_bar_bleue  (1/999)

Hoe zit het precies met technologie hier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zit het precies met technologie hier?   Hoe zit het precies met technologie hier? I_icon_minitimedo 10 maa 2016, 20:44

Aight, super. Heb de sheet ingevuld, zal hem ook nog even aanmelden bij de travelers groep.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hoe zit het precies met technologie hier? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zit het precies met technologie hier?   Hoe zit het precies met technologie hier? I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoe zit het precies met technologie hier?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Stories of Mamundicae :: Random Spul :: The Tavern :: Hulp is nodig-
Ga naar: