Stories of Mamundicae
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


In deze magische wereld leven allerlei soorten wezens, nog niet ontdekt door de moderne mens. Maar onontdekt willen we blijven en in vrede kunnen leven. De meesten althans... Wat is jouw verhaal?
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Enquête
Dit wil ik graag als een volgende Storyline:
Monsterhunting
Uitleg: Voedingsbronnen I_vote_lcap86%Uitleg: Voedingsbronnen I_vote_rcap
 86% [ 6 ]
Zandstormen op Sandy Desert Island
Uitleg: Voedingsbronnen I_vote_lcap0%Uitleg: Voedingsbronnen I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Rellen Black Market
Uitleg: Voedingsbronnen I_vote_lcap0%Uitleg: Voedingsbronnen I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Sunset Volcano barst uit
Uitleg: Voedingsbronnen I_vote_lcap0%Uitleg: Voedingsbronnen I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Mysterieuze verdwijningen naar the Dreamworld
Uitleg: Voedingsbronnen I_vote_lcap14%Uitleg: Voedingsbronnen I_vote_rcap
 14% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 7
Storyline Stuff
maart 2024
madiwodovrzazo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
KalenderKalender

 

 Uitleg: Voedingsbronnen

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Goddess of the Water
Admin
Goddess of the Water


Aantal berichten : 199
Experience points : 591
Registratiedatum : 14-12-14
Leeftijd : 23
Woonplaats : Watertempel

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
Uitleg: Voedingsbronnen Left_bar_bleue1000/999Uitleg: Voedingsbronnen Empty_bar_bleue  (1000/999)

Uitleg: Voedingsbronnen Empty
BerichtOnderwerp: Uitleg: Voedingsbronnen   Uitleg: Voedingsbronnen I_icon_minitimedi 05 mei 2015, 15:23

Zonder vlees en planten is het onmogelijk om te overleven, want dat zijn nou eenmaal onze voedingsbronnen. Maar ja, het wordt een stuk ingewikkelder met dieren als je met ze allemaal kan communiceren via telepathie. Ik bedoel, zodra je kan praten tegen koeien, zou ik in ieder geval geen gehakt meer hoeven...

Vlees
Maar daar hebben we gelukkig in Mamundicae geen last meer van. Want daar zitten we eerder met een probleem:

Continu worden de bewoners geteisterd door monsters. En een monster in z'n uppie is zo vreselijk nog niet, die haal je zo neer. Maar het nadeel is dat de meesten in groepen jagen. En ze zijn nog afzichtelijk ook. Ze zien er uit als uit de kluiten gegroeide insecten, geleedpotigen (dat zijn dus SPINNEN) en kreeftachtigen (in de zeeën, oceanen en andere wateren), met een hoogte van zo'n 20 meter. Persoonlijk jaagt dat mij angst aan. Ze jagen op zo'n beetje alles wat leeft en als ze niet worden uitgeroeid (voor zover als dat gaat) moorden ze hele streken uit.

Maar deze wezens hebben één voordeel: hun vlees is boordevol eiwitten en smaakt heerlijk. Tuurlijk zit er verschil in smaak per "soort", maar over het algemeen zijn ze goed te eten. Je moet wel kunnen koken, natuurlijk...

Dan heb je altijd nog van die Creatures die het zielig vinden voor deze monsters, want tja, het zijn net dieren, toch? Zouden we ze niet gewoon tam kunnen maken?
FOUT
Dit is talloze keren geprobeerd door de dappere onder ons, maar het resultaat was rampzalig:
De eerste paar nachten gingen goed na het temmen, maar bij de eerst volgende volle maan werd het een drama: ze braken los, aten de Creatures die hen hadden verzorgt op en verdwenen in complete duisternis. Ik raad het dus ook niemand aan het te proberen.

En daarbij: waarom zouden we ze willen fokken? Want ze ontstaan uit het niets, het zou niet eens zin hebben. Het zijn puur duistere wezens zonder hersenen of hart, het leven ingeroepen om vernietiging en terreur het leven in te jagen. Niemand weet daarbij hoe ze hier terecht zijn gekomen en hoe ze precies ontstaan.
Oh, en mocht je ooit denken een hele soort te hebben uitgeroeid: verbreek die hoop. Ze ontstaan gewoon overnieuw, maar met dubbele aantallen en geavanceerde moorduitrustingen, zoals sterker gif en grotere klauwen. Het is dus ook bij alle wetten verboden om ze te proberen uit te roeien, want er komen alleen maar meer rampen door. Probeer het dus ook niet.

Al met al: deze enge, gore monsters zijn levensgevaarlijk maar zo krijgen we wel onze dagelijkse portie vlees binnen. Zijn ze toch nog ergens nuttig voor.

Planten en "groenvoer"
Laten we hier wat minder uitgebreid praten over deze voedingsbron. Niet dat het nodig is om het in te korten, want dit is wat makkelijker te begrijpen. Behalve de "gewone" en "normale" planten hebben we hier in Mamundicae ook wat minder normale plantensoorten. Zo heb je Frozen Flowers, die helpen voor mensen die onderkoeld zijn geweest en nog veel meer (als ik zin en tijd heb, zal ik wel een keer een lijst maken met plantensoorten, en waar ze voor dienen en hoe ze smaken en zo, handig voor onze healers). Ook hebben we zo de giftige varianten, maar tja.
Vooral Elfen met natuurkrachten en Faeries zijn vaak in de handel van groenten, fruit, kruiden en medicijnen, omdat zij het groeiproces beïnvloeden en sneller laten groeien. Kortom: Ook hier geen voedseltekorten.

Nog vragen? Mail dan één van de moderatoren of admins

Terug naar boven Ga naar beneden
https://mamundicae.actieforum.com
 
Uitleg: Voedingsbronnen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Uitleg: Soulmates
» Uitleg: Experience Points & Experience Level
» Uitleg: Guilds
» Uitleg: Clans
» Uitleg: Souls & Functie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Stories of Mamundicae :: Algemeen :: Regels en belangrijke dingen :: Uitleg-
Ga naar: