Stories of Mamundicae
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


In deze magische wereld leven allerlei soorten wezens, nog niet ontdekt door de moderne mens. Maar onontdekt willen we blijven en in vrede kunnen leven. De meesten althans... Wat is jouw verhaal?
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen
Enquête
Dit wil ik graag als een volgende Storyline:
Monsterhunting
#OffTopic Stormy Day -Adrer- I_vote_lcap86%#OffTopic Stormy Day -Adrer- I_vote_rcap
 86% [ 6 ]
Zandstormen op Sandy Desert Island
#OffTopic Stormy Day -Adrer- I_vote_lcap0%#OffTopic Stormy Day -Adrer- I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Rellen Black Market
#OffTopic Stormy Day -Adrer- I_vote_lcap0%#OffTopic Stormy Day -Adrer- I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Sunset Volcano barst uit
#OffTopic Stormy Day -Adrer- I_vote_lcap0%#OffTopic Stormy Day -Adrer- I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Mysterieuze verdwijningen naar the Dreamworld
#OffTopic Stormy Day -Adrer- I_vote_lcap14%#OffTopic Stormy Day -Adrer- I_vote_rcap
 14% [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 7
Storyline Stuff
maart 2024
madiwodovrzazo
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
KalenderKalender

 

 #OffTopic Stormy Day -Adrer-

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Yellaïn Mizulynnièll
Admin
Yellaïn Mizulynnièll


Aantal berichten : 177
Experience points : 390
Registratiedatum : 14-01-15
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ancient Forest

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue20/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (20/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedi 31 maa 2015, 22:18

[Om het even duidelijk te maken: dit topic heeft geen invloed en mijn karakter in dit topic is een tijdelijk random personage, dus niet Yellaïn]

{ Naam: Shila Brickstone }
{ Leeftijd: 23 }
{ Werkt als serveerster in een café in de stad }
{ Is een Mermaid, maar vaker in menselijke vorm}
{ Bijna altijd vrolijk, een grote glimlach }
{ Slechte conditie, kan niet goed vechten}
{ Lang, aquablauw haar dat in een vlecht zit }
{ Draagt altijd een jurk met een legging-broek eronder }

Het was slecht weer buiten, en het hele café "De gemuteerde Zeekreeft" zat vol. Het onweerde en de regen kletterde tegen de ramen van de door olielampen verlichte ruimte. Het gaf vanaf buiten een warme uitstraling. Shila liep de hele tijd heen en weer om drank en eten rond te brengen, de dronken gasten mijdend. Wat stonken die dronken vissers toch. De haven was gezellig, maar de oude vissers waren altijd dronken, waar ze zich mateloos aan irriteerde. Ze keek op de klok. Half twee 's middags, tijd voor een pauze! Ze liep naar de keuken, de deur door, naar het binnenhofje. Onder de overdekking at ze haar lunch op en pakte ze een boek erbij. Een uurtje rust had ze wel verdiend. Een helderblauwe flits schoot door de lucht, en verlichtte de binnenplaats. Ze hoorde baby van de bewoners naast dit gebouw huilen. Ook zwaaide de bewoners van tegenover het café. Een paard met ruiter reed binnen door het poortje die de binnenplaats van het huizenblok en de drukke straat scheidde. Haar geen blik waardig keurend schoot de ruiter de stallen in van een huis om vervolgens de deur met een knal dicht te gooien.
Het zag er naar uit dat ze weer alleen was, en zonk diep weg in haar boek
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrer
Admin
Adrer


Aantal berichten : 169
Experience points : 227
Registratiedatum : 29-12-14

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue13/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (13/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimewo 01 apr 2015, 13:36

{ Naam: Viktor Nassiri }
{ Leeftijd: 37 }
{ Zwerft rond door de stad }
{ Is een mens. }
{ Vaak chagrijnig, en drinkt vaak te veel }
{ Ondanks dat hij vaak dronken kan zijn is hij gevaarlijk snel. }
{ Kort, kastanje bruin haar, met een weelderige baard }
{ Loopt rond in een oude en gescheurde kleding, en een lange jas }
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrer
Admin
Adrer


Aantal berichten : 169
Experience points : 227
Registratiedatum : 29-12-14

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue13/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (13/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimewo 01 apr 2015, 13:49

Langzaam liep hij door de straten, overal kletterde regen tegen de daken, en zijn hoofd. Bij café "De gemuteerde Zeekreeft" aangekomen smeet hij de deur open. Een windvlaag, die door de geopende deur was binnen gekomen, deed de lampen flikkeren. De meeste gasten keurden hem geen blik waardig, maar enkele verontwaardigde gezichten keken onvriendelijk op om de nieuwkomer te bekijken, en dan terug te keren bij het gesprek waar ze mee bezig waren. "DEUR DICHT, IDIOOT!" Klonk van achter de bar, en haastig sloot hij de deur achter zich, en ging op zoek naar een plaats achter de bar. Eenmaal op een comfortabele plaats mompelde hij "Een pul bier graag" terwijl hij zocht in zijn zakken naar geld om te betalen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Yellaïn Mizulynnièll
Admin
Yellaïn Mizulynnièll


Aantal berichten : 177
Experience points : 390
Registratiedatum : 14-01-15
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ancient Forest

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue20/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (20/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimewo 01 apr 2015, 17:35

De deur naar buiten werd voorzichtig opengedaan, maar door de wind die er stond werd deze tegen de muur aangeslagen. Een binnenmondse vloek van haar werkgever galmde weg met de storm. Shila keek op va haar boek, en probeerde een gemaakte glimlach op te zetten, wat niet echt wilde lukken. Ze wist dat hij alleen kwam als hij haar hulp nodig had, en haar pauze was nog maar een kwartiertje bezig.
'Wat wil je van me,' vroeg ze met vrij weinig interesse, en keek weer terug naar haar lunch, die nog onaangeraakt op haar schoot lag. 'Het is druk binnen,' zei de nogal forse man. 'Dat wist ik al, en ik kan het horen ook. Nog wat nieuws te melden?' Ze rolde met haar ogen.
Haar baan was leuk, maar ze had een regelrechte hekel aan haar baas. Ze zaten gewoon niet op één lijn.
'Zeg, als jij je kostbare baan zou willen houden, kom je nu naar binnen om te helpen. Er zit daar een vent binnen en alle andere serveersters willen hem niet bedienen. Z'n uitstraling schijnt nogal eng te zijn, of zoiets.' Haar baas zucht en krabt over zijn hoofd die glimt van het zweet. Er valt geen haar meer op te zien, en in de zomer weerspiegelt het licht er altijd op.
Nu was het Shila's beurt om diep te zuchten. 'Goed, goed, geef me een minuutje en ik ga die man wel helpen,' zegt ze terwijl ze haar boek dichtklapt. Ze neemt nog snel een hap van haar broodje en gaat naar binnen.
Snel vlecht ze haar haren opnieuw en trekt ze het inmiddels niet meer zo witte schort aan. Dan pakt ze een dienblad en een notitieblok en gaat de benauwde, veel te warme ruimte in. Buiten was het een stuk lekkerder, ondanks de storm.
Ze werd op haar rug getikt, en er werd in haar oor gefluisterd dat zij nu wel achter de bar mocht. Niet alwéér, dacht ze en rolde met haar ogen. Mokkend liep ze terug naar de bar om vervolgens met een harde klap haar dienblad in een hoekje te gooien. De reguliere klanten begonnen te lachen en zeiden dingen die erop neerkwamen dat ze in een slechte bui was, waar ze dan wel weer om kon lachen.
Toen zag ze de man, waar haar baas haar zojuist op had gewezen. Zo guur zag hij er toch ook niet uit? Wat had ze toch watjes als collega's, dacht ze bij zichzelf, en liep naar hem toe. Uit zijn gemompel kon ze iets verstaan over bier. Ze glimlachte vriendelijk en knikte naar hem, om zich vervolgens om te draaien en een grote peul bier te tappen. Ze deed er net iets meer in dan dat was toegestaan van haar baas, gewoon omdat ze medelijden met hem had, want hij had immers lang zitten wachten totdat iemand hem hielp. Dat vond zij, tenminste.
Ze zette de bierpeul voor zijn neus neer en pakte het geld aan. Ondertussen gingen er al aardig wat klanten de deur uit. Lunchtijd was immers afgelopen en behalve de ouderen en werklozen moest iedereen weer terug. Ze begon de vuile bekers en borden van de bar te halen en af te wassen. Aangezien de wasbak dichtbij de nieuweling was, begon ze een praatje met hem.
'Ben je nieuw hier? Ik heb je hier nog nooit gezien, en ik ken zo'n beetje iedereen uit deze stad,' zei ze, en lachte vriendelijk.
Ze zag de jaloerse blikken van de meisjes die de anderen bedienden, omdat zij het wel durfde. En de goedkeurende blik van haar baas, omdat ze hem weer eens uit de nood kwam halen. Haar vrolijkheid kwam weer terug, en begon neuriënd verder af te wassen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrer
Admin
Adrer


Aantal berichten : 169
Experience points : 227
Registratiedatum : 29-12-14

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue13/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (13/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimewo 01 apr 2015, 17:46

Hij keek op van de pul bier die hij had gekregen. "Je zou kunnen zeggen dat ik nieuw ben" murmelde hij. En hij nam een slok uit de pul met bier, om daarna deze weer op de bar neer de zetten met een knal. Daarna keek hij nog eens op naar het meisje dat hem de bier geserveerd had, en hij glimlachte scheef richting haar, om dan weer te focussen op de pul met bier.
Terug naar boven Ga naar beneden
Yellaïn Mizulynnièll
Admin
Yellaïn Mizulynnièll


Aantal berichten : 177
Experience points : 390
Registratiedatum : 14-01-15
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ancient Forest

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue20/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (20/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimewo 01 apr 2015, 18:31

Ze schrok van de onverwachtse knal, maar herstelde zich binnen een seconde. Ondanks zij misschien ietwat sinistere uiterlijk voelde hij betrouwbaar aan en had hij een vriendelijke glimlach. Dat is in ieder geval wat zij ervan vond. Ze begon met het afdrogen van de vaalwitte borden, waar inmiddels door het vele gebruik al heel wat krasjes op zaten. Net als op alle glazen overigens. Behendig zette ze alles op haar plaats en droogde ze haar handen af.
Op een sukkeldrafje, op de typische meisjesmanier, liep ze naar het kantoortje waar ze haar baas aantrof. Hij keek op van zijn werk.
'Ik kom je even storen,' zei ze. 'Doe het dan vlug, zie je niet dat ik het druk heb?' snauwde hij chagrijnig. Shila trok zich er niets van aan en zette een stap in de kleine, donkere ruimte. 'Is het goed als ik mijn lunch nu opeet? 't Is nu rustig, dus dat kan toch wel?' Ze keek hem aan, en zag dat hij knikte, haar geen blik waardig keurend.
Een fake glimlach kwam op haar gezicht en ze liep weg, waarna ze de deur met een knal achter zich dichttrok. Ze griste haar broodjes van de tafel en liep terug naar haar werkplek, waar ze een barkruk onder zich schoof en erop ging zitten, weliswaar aan de andere kant. Ze schok wat voor zichzelf in omdat ze vond dat ze dit wel verdiende.
'En,' vroeg ze aan de onbekende gast, 'heb je ook nog een naam?' Ze grijnsde. Het was altijd interessant om met de nieuwe klanten te praten, want vaak hadden ze nieuwtjes uit andere plaatsen of grappige verhalen. Ze kon eigenlijk altijd wel met de klanten opschieten. Behalve de dronken vissers, daar liep ze met een grote boog omheen.
'Ik ben trouwens Shila, Shila Brickstone. Welkom in dit stinkhol, ook wel "De gemuteerde Zeekreeft" genaamd.' Ze nam een slok van haar drinken, en leunde op haar ellebogen op het aanrecht dat schuin onder de bar zat. Ze leunde met haar hoofd op haar handen en observeerde hem. Zijn korte, kastanjebruine haar was doorweekt en lag slordig op zijn hoofd. Ze zag dat ze niet de enige was die hem observeerde, en merkte dat ze voor gek verklaard werd omdat ze aandacht aan hem besteedde. Maar daar stond ze om bekend: vriendelijk voor bijna iedereen. Bijna.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrer
Admin
Adrer


Aantal berichten : 169
Experience points : 227
Registratiedatum : 29-12-14

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue13/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (13/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimewo 01 apr 2015, 18:55

"De naam is Viktor" Zei hij nors, lichtelijk geïrriteerd door de vragen die ze stelde. "Maar wat is er nou zo interessant aan mij" Mompelde hij "Wat doet een mooi meisje zoals jij in een 'Stinkhol' Zoals jij het zo mooi noemt" In een poging een gesprek aan te smeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Yellaïn Mizulynnièll
Admin
Yellaïn Mizulynnièll


Aantal berichten : 177
Experience points : 390
Registratiedatum : 14-01-15
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ancient Forest

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue20/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (20/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimewo 01 apr 2015, 19:10

Ze moest lachen om zijn reactie. 'Alle nieuwe mensen hier zijn interessant. Ze brengen verhalen met zich mee over plaatsen waar ik alleen van kan dromen.' Ze keek bedenkelijk, maar besloot het Viktor toch te vertellen.
'De reden dat ik in dit stinkhol is, is dat het redelijk goed betaald werk is en ik niet naar een of ander hoerenhuis hoef om zo aan m'n geld te komen, hoeveel ik daar dan ook mee mag verdienen. En bedankt voor het compliment,' schoof ze er snel tussendoor.
'Ik bedoel, als ik genoeg geld zou hebben, zou ik terugkeren naar de zee, om een mooi huisje te kopen aan het strand. Maar veel geld heb ik niet en sparen gaat moeilijk, omdat de laatste jaren de zaken in de stad slecht gaan. En de huur van m'n appartement is hoog. Veel te hoog eigenlijk voor zo'n krot. Maar ik kan nergens anders een goed appartement of baantje vinden, dus zal ik het hiermee moeten doen.'
Nu ze eenmaal begon te praten, kwam ook haar stadse accent tevoorschijn, dat nogal grappig klonk, zeiden reizigers vaak. 'Trouwens, als ik te veel praat, zeg het dan even,' meldde ze tussendoor.
Ze nam nog een hap, en zodra ze die had doorgeslikt ging ze verder. 'Dus, waar kom je vandaan, en waar ga je naartoe? Als ik het mag vragen, tenminste.' Weer grijnsde ze breedt, en voegde eraan toe: 'Nog interessante verhalen gehoord onderweg of bijzondere dingen meegemaakt?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrer
Admin
Adrer


Aantal berichten : 169
Experience points : 227
Registratiedatum : 29-12-14

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue13/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (13/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 06:55

Gedesinteresseerd luisterde hij naar haar verhaal. "Ik zwerf gewoon wat rond, misschien blijf ik een paar dagen, misschien trek ik door. Maar ik heb niet erg veel bijzonders gehoord in de reis hiernaartoe" mompelde hij, en hij nam nog een slok uit de pul, om de onaangename verassing te ontdekken dat deze leeg is "Heb jij er ooit is over nagedacht om dit 'Stinkhol' te verlaten, en op reis te gaan?" Voegde hij er aan toe "Je lijkt mij wel van het avontuurlijke soort" zei hij terwijl hij comfortabel tegen de bar aan begon te leunen. Hij begon het behoorlijk prettig te vinden om met dit meisje te praten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Yellaïn Mizulynnièll
Admin
Yellaïn Mizulynnièll


Aantal berichten : 177
Experience points : 390
Registratiedatum : 14-01-15
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ancient Forest

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue20/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (20/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 13:41

Ze grinnikte. 'Oh ja, wat wil ik hier graag weg. En reizen. Maar zoals ik al zei, het geld groeit me niet op de rug en zal het hier voorlopig mee moeten doen.' Nu volgde er een diepe zucht. Ze stond op van haar kruk en griste de lege bierpeul van de bar, keek sneaky om zich heen en toen het leek alsof de kust veilig was, vulde ze hem gauw opnieuw.
Behalve Viktor had niemand gezien wat Shila had gedaan, en ze grijnsde terwijl ze de volle beker voor zijn neus neerzette. 'Rondje van de zaak, zullen we maar zeggen,' zei ze met een ondeugende glimlach.
Ze hoorde zware, doffe voetstappen en rolde met haar ogen. Krijgen we die weer, dacht ze geïrriteerd. 'Shila, nu je toch niets nuttigs te doen hebt, ga dan helpen in de keuken,' zei de forse man boos. Ze vroeg zich stilletjes af wat er aan de hand was, maar ze had geen zin om hier weg te gaan. Het begon namelijk net interessant te worden. 'Het spijt me, maar ik ben druk bezig met het vermaken van de klanten. En met de afwas. Met een zogenaamd trotse glimlach toonde ze hem alle vuile vaat die achter haar opgestapeld stond. Alsof er hier nooit afgewassen werd, leek het wel.
Haar baas zuchtte diep, wetend dat hier geen ontkomen aan was, en liep weg. Toen draaide hij zich om. 'Zeg, als je daarmee klaar bent, kan je hier wel de tafels schoon gaan maken. En gaan vegen. Begrepen?' 'Yes sir!' riep ze, en toen hij weg was zakte ze kreunend met haar hoofd op haar armen.
'Zo leuk, deze baan, deze stad... Misschien moet ik toch maar beter m'n best gaan doen met sparen, zodat ik weg kan trekken en m'n eigen cafeetje kan openen, ergens in een schattig dorpje aan de kust, zonder al te veel dronken, ouwe vissers.' Ze lachte, en zag het al helemaal voor zich.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrer
Admin
Adrer


Aantal berichten : 169
Experience points : 227
Registratiedatum : 29-12-14

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue13/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (13/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 14:06

"Je baas is een werkelijke slavendrijver." mompelde hij, ondertussen al lichtelijk dronken. Hij sloeg de opnieuw gevulde pul naar achteren, en werkte een slok met bier naar binnen. "Dus nooit gedacht om gewoon weg te gaan, en alles achter je te laten?" Zei hij tegen haar "Of is er een reden waarom je hier nog steeds bent? Je zou deze plaats kunnen verlaten, een nieuwe toekomst opbouwen op een andere plaats."
Terug naar boven Ga naar beneden
Yellaïn Mizulynnièll
Admin
Yellaïn Mizulynnièll


Aantal berichten : 177
Experience points : 390
Registratiedatum : 14-01-15
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ancient Forest

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue20/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (20/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 14:18

Shila keek lichtelijk verbaasd op. Hij was de eerste die dit zei, alle andere klanten vonden het maar wat grappig om te zien hoe hij zijn werknemers kleineerde en de les las.
'Ja, dat heb ik wel. Maar de reden dat ik niet weg kan gaan is omdat ik bang ben dat ik verder in de problemen kom.' Ze pakte z'n glas bier af en goot de resterende inhoud weg door de afvoerput. 'Anders word je straks iets te vrolijk', zei ze. Ze zette de kraan aan en liet het warme water in de wasbak lopen, en goot er een scheut afwasmiddel bij. Het begon te schuimen en ze begon de borden en bekers af te wassen. 'Kijk, het punt is dat ik al jong ben weggegaan bij m'n familie, omdat mijn vader het achterlijke idee had om me op m'n veertiende al uit te huwen aan een of andere oude rijke man. Dat zag ik niet echt zitten, snap je?' Ze haalt de druipende bekers uit het sop en zet ze op een afdruiprek, en pakt een volgend stapeltje borden, die ze er voorzichtig inlegt, en begint weer overnieuw.
'Dus toen kwam ik hier, en kreeg ik hier een baantje, dus even rekenen, ik werk hier al... 9 jaar, haha,' lachte ze. 'Het voelt ook wel vertrouwd. Alleen toen kregen we een nieuwe baas, deze bullebak hier. En sinds dien is het leven hier een hel. Hij gooide me uit mijn kamer die ik boven het café had, en moest zelf maar wat zien te vinden.' Ze wil niet terugdenken aan de tijd waarin ze samen met het gezin dat hier eerst woonde leefde. Dat was haar te pijnlijk. 'Maar misschien moet ik inderdaad gewoon mijn spullen pakken en vertrekken. Maar waarheen? Geen idee...' Ze begon in zichzelf te mompelen zonder eigenlijk te weten wat, maar het klonk in ieder geval onduidelijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrer
Admin
Adrer


Aantal berichten : 169
Experience points : 227
Registratiedatum : 29-12-14

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue13/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (13/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 14:23

"Er is een hele wereld daarbuiten" zei hij lachend "Ik reis mijn hele leven lang al, en ik heb nooit echt een bestemming gehad" Hij zuchtte. "Weet je, soms denk ik dat ik gewoon ergens had moeten settelen, een leuk meisje vinden." Mompelde hij "Maar dan besef ik dat ik nog een leven voor mij heb, en dat meisjes en huisjes wel kunnen wachten" Hij lachte weer richting haar. "Misschien moet je gewoon iemand vinden die met je wilt reizen."
Terug naar boven Ga naar beneden
Yellaïn Mizulynnièll
Admin
Yellaïn Mizulynnièll


Aantal berichten : 177
Experience points : 390
Registratiedatum : 14-01-15
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ancient Forest

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue20/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (20/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 14:46

'Hmmm, misschien wel,' mompelde ze bedenkelijk. 'Weet je,' begon ze, 'ik wil de wereld ook wel verkennen, maar ik ben gewoon.... Bang. Ik weet niet wat het is. En waar vind ik zo snel een reisgenoot?'. Ze pakte de borden één voor één op uit de bak met afwaswater, en begon ze af te drogen en de borden op te stapelen, om ze op te ruimen. 'Een vrouw en kinderen in jouw geval, een man en kinderen in dat van mij, kan later altijd nog. En inderdaad, het leven lacht ons toe, we kunnen nog doen wat we willen!' In haar enthousiasme liet ze het stapeltje borden dat ze had opgepakt vallen, en ze vielen te pletter op de grond. De scherven belanden overal op de vloer, en Shila schrok zich dood. 'Shit,' siste ze, en hurkte op de grootste scherven op te pakken.
'Wat gebeurt daar nou weer!' Oh jee. Daar had je hem al, dacht ze nu ongerust. Met een gezicht zo rood als een tomaat kwam haar baas woedend aanlopen. Even dacht ze dat zijn razernij zo over zou zijn, maar ze had het mis. Een stortvloed aan scheldnamen en vloeken rolden uit zijn mond, dingen zoals dat ze ook nooit goed bezig was en weer eens niet goed bij haar hoofd was en te veel liep te dromen. Nu was het háar beurt om boos te worden, op hem.
'Zeg, ik doe hier mijn best. Ik werk hier al lang genoeg en zo vaak breek ik geen spullen. Alsof ik er wat aan kan doen dat die borden nat en glibberig zijn! En ze waren toch al oud en vies, het wordt tijd dat je eens nieuwe gaat kopen!' Ze veegde wat losse haarplukjes achter haar oren en keerde hem de rug toe, en ging verder met opruimen. 'Jij ongemanierde hond,' mompelde ze toen hij wegliep, maar net iets te hard. Met een ruk draaide hij zich om en sloeg haar, recht in haar gezicht. Iedereen die in het cafeetje zat keek en het viel even helemaal stil.
'Jij respectloos wicht!' schreeuwde hij, en Shila voelde de brandende pijn op haar wang. 'Vertrek! Nu meteen! Je bent ontslagen!' Even leek het alsof de tranen op zouden komen wellen, maar ze hield zich in. Ze keek hem recht in het gezicht aan, met haar vuilste blik, en liep weg. Ze smeet haar vieze schort in een hoekje, en liep naar de deur, die ze met een klap dichtgooide uit protest.
Maar na een paar straatjes en steegjes te hebben uitgelopen, stortte ze in. Ze leunde met haar rug tegen een muur en zakte naar beneden, terwijl de tranen in straaltjes over haar gezicht liepen. Het stortregende nog steeds en ze was inmiddels doorweekt, maar ze voelde niets.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrer
Admin
Adrer


Aantal berichten : 169
Experience points : 227
Registratiedatum : 29-12-14

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue13/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (13/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 15:02

Hij zag hoe de baas het meisje slaat "Godverdomme" Mompelde hij. "Kan ik nog wat bestellen!" Riep hij naar hem. Zodra hij voor hem stond, trok hij hem over de bar, en sloeg hem tegen zijn slaap. Daarna liet hij hem vallen, waarbij de bewusteloze man op de grond zakte. Daarna rende hij de deur uit, het slechte weer in, om het meisje achter na te gaan, om haar te vinden in een straat, tegen een muur aangezakt. Hij knielde bij haar om zachtjes tegen haar te spreken. "Gaat het?" mompelde hij, terwijl hij troosten door haar haren heen aaide. "Luister, dit is mijn schuld, en het spijt me werkelijk..." Mompelde hij
Terug naar boven Ga naar beneden
Yellaïn Mizulynnièll
Admin
Yellaïn Mizulynnièll


Aantal berichten : 177
Experience points : 390
Registratiedatum : 14-01-15
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ancient Forest

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue20/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (20/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 15:11

Ze keek op naar de man die voor haar stond. Ze haalde haar neus op, en veegde de tranen uit haar ogen. 'Het gaat,' zei ze stilletjes. 'Het gaat, het is niet jouw schuld,' zei ze nog een keer maar nu luid en duidelijk. Dat gaf haar al een beter gevoel. Niet bij de pakken neer blijven zitten, dat was niets voor haar. Langzaam stond ze op.
'Weet je,' zei ze, 'misschien is het maar beter zo. Dit was het laatste wat ik nog nodig had: een reden om te vertrekken.' Ze veegde haar doorweekte jurk goed, en veegde met de mouw langs haar gezicht. 'Kom, hier krijgen we het alleen maar koud van,' zei ze, en trok hem voorzichtig mee aan zijn mouw.
Bij haar appartementje aangekomen deed ze de deur open, om hem binnen te laten gaan. 'Het is klein, zoek maar ergens een plek om te zitten, dan maak ik wat thee,' zei ze, en liep naar de kleine keuken.
Haar appartement was klein en stond vol met spulletjes, meer dan de helft was nog van de vorige bewoners. Maar ze had geen zin om het weg te doen, ze kwam hier toch alleen om te eten en te slapen. Ze zette de fluitketel op het gasfornuis en pakte een stoffige doos waarin ze tot haar grote vreugde een paar koekjes vond.
Toen de thee klaar was, zette ze alles op een dienblad en liep terug, om het op een grote kist te zetten die als tafel diende. Daarna gooide ze hem een handdoek toe, of in ieder geval iets wat daar op moest lijken. Zelf haalde ze de vlecht uit haar haar en begon dit langzaam droog te wrijven. 'Dus....' zei ze langzaam, niet wetend wat ze nu moest zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrer
Admin
Adrer


Aantal berichten : 169
Experience points : 227
Registratiedatum : 29-12-14

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue13/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (13/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 15:34

Hij ging zitten op een comfortabele stoel die net wat te klein was, maar haalde zijn schouders op. "Gaat het een beetje?" Vroeg hij bezorgd. "Het spijt me zo erg..." Hij boog zijn hoofd. "Dus wat ben je nu van plan? Ik denk niet dat hij je opnieuw gaat aannemen" bromde hij van onder zijn baard, om daarna een kopje thee te pakken, en een slok te nemen, om er achter te komen dat deze heet was. Met een klein kreunend geluid zette hij het kopje weer neer, en pakte de handdoek om zijn baard en haar droog te krijgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Yellaïn Mizulynnièll
Admin
Yellaïn Mizulynnièll


Aantal berichten : 177
Experience points : 390
Registratiedatum : 14-01-15
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ancient Forest

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue20/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (20/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 15:46

'Met mij gaat het prima,' was haar antwoord, en er verscheen zowaar een glimlach op haar gezicht 'Ik red me prima, je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Dit was het laatste wat ik nodig had om te vertrekken uit deze stad. Dus wat ik nu ga doen is mijn spullen pakken en wachten totdat het weer een beetje opklaart.' Ze moest lachen om zijn gezicht dat hij trok toen hij waarschijnlijk zijn tong verbrandde, en stak een koekje in haar mond. Die smaakte beter dan verwacht. 'En jij?' vroeg ze zodra ze het koekje had doorgeslikt, en nam een slok thee, zonder haar mond te verbranden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrer
Admin
Adrer


Aantal berichten : 169
Experience points : 227
Registratiedatum : 29-12-14

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue13/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (13/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 15:55

"Ik, ik denk dat ik even meereis" Mompelde hij verlegen "Als het van jou mag" voegde hij er snel aan toe, terwijl hij een poging deed om zijn tong deze keer niet te verbranden aan de warme thee. Daarna nam hij een hap van een koekje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Yellaïn Mizulynnièll
Admin
Yellaïn Mizulynnièll


Aantal berichten : 177
Experience points : 390
Registratiedatum : 14-01-15
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ancient Forest

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue20/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (20/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 16:01

Ze glimlachte. 'Dat zou fijn zijn, dat ik dan niet helemaal in m'n eentje op pad ga. Ik vind het helemaal niet erg.' Nadat ze dit had gezegd, stond ze op en pakte een grote tas, en begon alvast wat spullen in te pakken. 'Met een beetje geluk is het morgen weer goed weer. Wat mij betreft kan je hier de nacht wel doorbrengen, als je tenminste ergens tussen past, in deze zooi.' Ze grijnsde en keek haar oude, muffe appartement rond. 'Het verbaast me nog steeds hoe lang ik het in dit hok heb volgehouden,' zei ze na een tijdje, en ging verder met haar spullen in de tas te proppen. Niet dat het veel was: wat kleding, een paar waardevolle spullen, een stuk of vijf kookboeken en nog wat andere troep. Toen ze hiermee klaar was, vond ze het wel prima.
De rest was niet van haar en alles wat dat wel was, had geen of weinig waarde, en zou alleen maar extra ballast zijn onderweg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrer
Admin
Adrer


Aantal berichten : 169
Experience points : 227
Registratiedatum : 29-12-14

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue13/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (13/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 16:28

Een grote glimlach kwam op zijn gezicht, toen hij haar antwoord hoorde. "Kan ik helpen met inpakken?" Vroeg hij aan haar, opgewonden dat hij mee mocht. "Als het een beetje meezit met het weer kunnen we dan hopelijk morgenvroeg vertrekken"
Terug naar boven Ga naar beneden
Yellaïn Mizulynnièll
Admin
Yellaïn Mizulynnièll


Aantal berichten : 177
Experience points : 390
Registratiedatum : 14-01-15
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ancient Forest

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue20/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (20/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 16:54

'Nee, ik heb nu alles,' zei ze, en zette de tas voorzichtig neer. Ze wilde niet dat haar kristallen ketting (één van die waardevolle dingen) of zoiets zou breken.
In haar welde een goed gevoel op, wat haar vrolijk maakte. 'Ik ga van de kleine beetjes eten die ik nog heb omtoveren tot avondeten, ontbijt en een lunchpakket voor morgen,' zei ze toen ze opstond en de keuken in liep. 'Doe maar alsof je thuis bent, ik heb geen geheimen dus kijk maar wat rond,' vervolgde ze, en begon toen met het koken.

Na een uurtje of twee in de keuken was ze best wel trots op zichzelf. De restjes die ze nog had waren meer dan verwacht, en had zo zelfs voor het avondeten voor morgen nog zat. Ook had ze thee in een thermoskan gedaan en nog een fles met een zoete, alcoholistische drank gevonden, die ze allemaal in een tas deed. Op weer een ander dienblad zette ze twee dampende borden met soep, waarin ze gestoofd vlees had gedaan, iets wat ze zelf heel lekker vond. Ze had zeven dienbladen, ze gebruikte er vier, en ze verschilde allemaal in grootte, en de andere drie vond ze mooi genoeg, dus die hingen aan de muur, als een soort van schilderijen. Nog met haar ondertussen vieze keukenschort aan liep ze terug naar de rommelige ruimte die de eet- en woonkamer was, waar ze alles op tafel zette. Ze gooide de vlecht over haar schouder, op haar rug, en schonk twee bekers in met het laatste beetje drank wat ze in huis had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrer
Admin
Adrer


Aantal berichten : 169
Experience points : 227
Registratiedatum : 29-12-14

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue13/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (13/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 18:09

"Bedankt" Mompelde hij terwijl ze alles op tafel zette, en hij voorzichtig een slok uit een beker nam "Het ziet er heerlijk uit" in een poging om haar te complimenteren, en terwijl hij dit zegt nam hij een lepel, en schepte wat soep uit het bord, deze keer proberen om niet zijn tong te verbranden. "Dit spul is best goed" mompelde hij onhandig met nog wat soep in zijn mond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Yellaïn Mizulynnièll
Admin
Yellaïn Mizulynnièll


Aantal berichten : 177
Experience points : 390
Registratiedatum : 14-01-15
Leeftijd : 23
Woonplaats : Ancient Forest

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue20/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (20/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimedo 02 apr 2015, 19:13

Ze observeerde hem voor een seconde of dertig, om te zien of het eten in de smaak viel. Het compliment mocht er dan wel zijn, maar dat betekende niet dat het ook goed smaakte. Toen ze zag dat het was goedgekeurd, begon ook zij te eten.
Ze wist toch niet wat ze zou moeten zeggen en deed dit dus ook niet. Ze was gespannen, want morgen zouden ze eindelijk weg gaan. Weg uit dit gat, richting een betere plaats. Dat hoopte ze althans.
Ze nam een slok van de beker met drank, die nogal sterk bleek te zijn. Ze kon best wel wat alcohol hebben, maar niet zoveel in één keer. Snel zette ze de beker terug en nam een paar flinke happen soep, waarna ze haar bord nog een keer vol schepte. 'Neem zoveel als je wil,' zei ze nog tegen hem. Shila moest hem natuurlijk geen honger laten lijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Adrer
Admin
Adrer


Aantal berichten : 169
Experience points : 227
Registratiedatum : 29-12-14

Character sheet
Personal Info:
Experience Level:
#OffTopic Stormy Day -Adrer- Left_bar_bleue13/999#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty_bar_bleue  (13/999)

#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitimevr 03 apr 2015, 11:47

Hij at zijn bord leeg, en schepte nog eens zijn bord vol op, om na het eten een tevreden zucht te luchten. "Bedankt." Mompelde hij nog een keer, terwijl hij zich uitrekte en een luide gaap liet horen. "Dus, nog iemand speciaal van wie je hier afscheid wilt nemen" Vroeg hij. "Morgen zullen we daar geen tijd meer voor hebben, dus zorg er maar voor dat je helemaal klaar bent om te vertrekken" Mompelde hij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





#OffTopic Stormy Day -Adrer- Empty
BerichtOnderwerp: Re: #OffTopic Stormy Day -Adrer-   #OffTopic Stormy Day -Adrer- I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
#OffTopic Stormy Day -Adrer-
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Introducing Adrer
» A Day at the Beach [Adrer]
» To make the past disappear ~{Adrer}~

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Stories of Mamundicae :: Random Spul :: The Market :: Oefenhal-
Ga naar: